Çarşamba, Kasım 25

bir gamzelik rüzgar yetecek

1- doğru karar, karar verenin çıkarlarını korur.erdem bir yanlışlıktır. (zannedersem nihat dağlının bir kitabında okumuştum bu sözü ama o da alıntılamıştı bir yerden, kim olduğunu hatırlamıyorum, bilen varsa söyleyebilir.)
2-sorumluluk alma ve doğru insan olma arzumuz ne kadar fazla olursa o oranda yıpranırız. ama biz yine de o arzuyu büyütelim içimizde.
3-insan ne ararsa arasın bir şeyler bulduğunda onu kendine kattığından,her bulduğu kendini tanıma ve anlama yolunda bir adımdır.o yüzden neyi ararsak arayalım bulduğumuzda hem aradığımızı hem kendimizi,bulamadığımızda ise kendimizi bulmuş oluruz.
4-muttakiler, bollukta da darlıkta da veren, öfkelerine hakim olan ve insanların kusurlarını bağışlayanlardır.(Âl-i imrân / 134)
5- henüz vakti gelmedi ama şimdiden kurban bayramımız mübarek olsun.

not : başlık ömer lütfi mete'den..rahmetle..

8 yorum:

kelebek-z dedi ki...

Ben de vakti geçmeden bayramını kutlayayım inş. =)

Bayram hürmetine kalbimizi kızgınlıktan kırgınlıktan pâk eyleyelim. Allah rızası için birbirimiz sevelim.
Mahmud Esad COŞAN (rh.a)

Rabbim yenisine erdirsin inş.
daim hoşluk ile...

elif dedi ki...

amin inş. allah razı olsun :)

Adsız dedi ki...

2-sorumluluk alma ve doğru insan olma arzumuz ne kadar fazla olursa o oranda yıpranırız. ama biz yine de o arzuyu büyütelim içimizde.


kaynak var mı:)
yoksa kaynak "dünya koca bir yalandı gördüm" mü? :)

elif dedi ki...

bildin , dünya koca bir yalandı gördüm'den :)

Adsız dedi ki...

hm.yazılarının düşündürücü yönlerinin olmasını takdir ettim:).o cümle de düşünmeye itti oldukça. insan olma arzusuna eleştirecek bahane bulamadım. :)

ama sorumluluk alma arzusunun yıpratıcılığına rağmen bunu her an büyütmek üzerine eleştirimsi ya da farklı bir bakış açımsı olarak bir şeyler yazasım var.


Katrei matem'den
"efendi evladım! yapacağın işleri bir bilene danış. sakın ha, danışmayı terk etmekle doğru bulunmaz. senin yürüdüğün yolda sabırsızlık sabırlı olmaktan yorucudur. düşmanın büyüğü hilesi gizli olandır; o halde düşmanlarının hilelerini başlarına geçirecek bir tedbir bulmadan ortaya atılma. nice ucuz kazançlar vardır ki sonunda ziyana sebep olur. sen en sonda kazanan olmaya bak, hiç bir şeyi hemen halledeceğini zannetme. Gençlik hevesiyle olmayacak hayaller kurma. senin gücün devletin gücünden büyük değildir. çok umutsuz olma, ama tedbirli olmayı da bırakma. Bir şeyi çok umut etmek, umuduna köle olmaktır. dikkat et: fakirliğin en büyüğü ahmaklık, zenginliğin en üstünü akıldır. aklını iyi kullan! ortaya düşme, sebepler olgunlaşmadan sonuca yürüme. arada sırada bir müddet geriye çekil, kalbini dinle, kendi yaptıklarını aklın ile değerlendir. pişman olacağın şeyi yapma"

gerçekten burda değinilen bazı şeyleri yerine getirmedikçe, sorumluluk almak verdiği yıpranmayla kalıyor.

paylaşasım vardı.rahatladım. :)

elif dedi ki...

sonuç , amaçtan önemli mi öyleyse? bence değil.

Adsız dedi ki...

yo ben aslında onu kastetmiyorum. sorumluluk alma arzusunun amacının önemine binaen, zaman zaman geri çekilinip eleştirilmesi kafama daha fazla yatıyor. yani bana öyle geliyor ki insan olduğumuz için "arzulama" duygusuna yenilip amaçları yoklamadan sorumluluklar almakla kendimizi yoruyor, yıpratıyoruz, bu sonunda başarı da getirse.

hani bir an o sözden, sorumluluk alma arzusunu koşulsuz olarak genişletmek gerekir mesajı alır gibi olduğum için...

elif dedi ki...

anladım sanırım :)
tabi ki neden olduğunu bilmeden hiçbirşey içi dolu bir şekilde yapılamayacağı gibi sorumluluk da alınamaz.