Cuma, Kasım 6

bir ışık olmalı

bir ışık olmalı
insan genişlemek için karanlık
yutmak zorunda olmamalı
aslında genişlerken binlerce ışığı
kapsayabildiğinin farkına varmalı

bir ışık olmalı
elimde değilin elini
gelip boşluktan tutmalı
ağlamak için titreyen bir bedenle
başa çıkılmalı
ve elimde değilin eli
leylayı öldürmemeli
havvayı da, ayşeyi de, rüyayı da
ve hatice ve züleyha
aklımı size emanet edebilseydim

bir ışık olmalı diyordum
soğuduğunda ısıtan
yani mesela "elif, leylayı öldürme" deniyorsa
gece gündüz dua etmeli leyla ölmesin diye
bir yürek vurgunu olabilir leyla diyene
leylayı cinderellavari kim tarif etti bilmiyorum

bir ışık olmalı
elimde değilin elini de leylayı da
ve havva ve züleyha ve hatice
hatta ayşe
biraz da rüya
aklımı hissetmiyorum

en son bir ışık olmalı diyordum ya
doğduğumdan beri
ki fark etmez kaç yaşında olduğum
yüz, bin hatta on bile olsa fark etmez
hep bir yerlerde barış derken
savaşı kasteden insanlar var
ve dağına göre kar olmalı diyenler
oysa kar yağdı mı dağ da beyazdır
tepe de, çukur da
ve dağda tepeden daha çok kar olması
karın dağı sevmesinden çok
dağın karı sevmesiyle alakalıdır

bir ışık olsaydı
elimde değilin eli
o ışıkla görebilseydim seni

4 yorum:

Unknown dedi ki...

"ne farkeder demişim bilmeden farkı istemişim"

elif dedi ki...

bilerek istemeli öyleyse :)

leylanın biri dedi ki...

leylayı öldürmek nedir?ya da bununla kastedilen? onu çokça üzmek mi?

elif dedi ki...

leyla ve mecnun olması gerekenlerin simgeleridir bir bakıma. ve olması gerekenlerin dünyasını ütopik olarak değerlendirdiğinizde leylayı yaralarsınız. ve tabii leylayı yaralamamak için olması gerekenleri anlatıyor olmanız yetmez, yaşamanız da gerekir ve ütopikleştiren budur belki.

amma bir de şu var ki, bir şey demek istemişsem, nedendir veya o şey tek bir şey midir, bunları açıkça anlatmak yerine niye yukardaki gibi bir yol seçmişimdir, istediğin kalıba da sokabilirsin okuduklarını yani. benim açıklamalarım benim kalıbımla alakalıdır. ve yetersizdir belki...