Salı, Kasım 22

alıntılar -11-

-günaydın, dedi küçük prens
-günaydın,dedi satıcı
susuzluk giderici haplar satan bir adamdı bu.haftada bir hap içtiniz mi, artık içecek bir şey aramıyordunuz.
-bunları neden satıyorsun? diye sordu küçük prens.
-zamanın boş yere harcanmasını önlemek için.uzmanların hesabına göre,bu haplar alınınca haftada elli üç dakika kazanılıyor.
-peki bu elli üç dakikada ne yapacağız?
-canın ne isterse
-keyfimce harcayacak elli üç dakikam olsaydı,agır agır bir çeşmeye dogru yürürdüm,dedi küçük prens.

Antoine de Saint-Exupéry, küçük prens, 23. bölüm

3 yorum:

hjhlp dedi ki...

batılılar, çin'e tren yapacakmış. çinliler "ne işe yarar bu tren" demiş. "6 aylık mesafeyi iki haftada aldırır" demiş batılılar. bunun üzerine çinliler "geri kalan 5,5 ayda ne yapcaz?!" demiş.

bana bunu anımsattı. ne kadar kültürlüyüm yaf!!

ama ben olsam, 5,5 ayda internete takılırdım. ya da, 6 ay boyunca da trende internete takılırdım. benim için denişen bir şey yok.

EDEBİYAT dedi ki...

Çünkü o küçük pirens.

elif dedi ki...

aslında o adamın sattıgı hap kötü değil bence amacı kötü, koşuşturulan bir dünyayı kolaylaştırmak amaç ama mesela midesi yemek ve su kaldırmayan bir hasta için işe yarar. mesela benim bazen hiç yemek yiyesim olmaz, o zaman 1 porsiyon kuru pilav yerine geçen bir hap olsa derim :)) ama amacım yemek vaktinden çalmak değil, midem iyi değldir vs..internet de iyi fikir :))

evet elif çünkü o küçük prens :)