Salı, Ekim 18

ütopya

thomas more'un ütopyasının gerçek bir ütopya(hiçbir yer) olmasının esas sebebi , o olmayan ülkenin ekonomik, dini veya yönetim biçimi vs. ideolojilerinin şimdiki veya geçmiş zaman şartlarında oluşturulabilmesinin zorluğu (yahut belki imkansızlığı) veya onların mükemmelliği değildir. thomas more, ütopyasında o ülkenin insanlarını hep iyi bir birey olarak tarif etmiştir. yöneticilerinde iktidar hırsı olmaması, çalışanlarında (emekçilerinde) zenginlik hırsı olmaması vs. ama zaten gerçekten dünya hiçbir yerdeki gibi iyi insanlardan oluşsaydı, bunların hiçbirine gerek kalmayacaktı.

7 yorum:

Enes Yalçın dedi ki...

Peki sadece bu (yöneticilerdeki iktidar hırsı olmaması-çalışanlarda zenginlik hırsı olmaması) yeterli midir "iyi" bir ülke/dünya için?

elif dedi ki...

hayır orda iyiye dair örnek verdim. genel anlamda iyinin bütün koşulları karşılanması lazım. bu da olmayacağı için ütopya zaten. iyi insanın daha birçok özelliği vardır ve kusursuz hiç kötülük yapmayan anlamında iyiden bahsediyorum. tek tek bu anlamı karşılayacak şekilde iyilerden oluşan br toplum da otomatik olarak iyi olur.

Enes Yalçın dedi ki...

"tek tek bu anlamı karşılayacak şekilde iyilerden oluşan br toplum da otomatik olarak iyi olur.". Tamam bu ideal ve en üst sınır yeri. Ben diyorum ki iyi bir yönetim pratiğinin oturabilmesi için bunlar yeterli olabilir mi, ya da ne kadar yeterli olur? Tamamen "iyi" toplumu sormuyorum, yönetim (siyasa) anlamında iyiyi soruyorum.

elif dedi ki...

yönetilme ihtiyaçları bile olmaz.. ıvır zıvırla ugraşır siyasa :p biz iyi bir yönetimi mi arıyoruz, iyi bir toplumu mu?

Enes Yalçın dedi ki...

Tamam, neyse, anlatamadım ben sorumu. Boşverelim:)

elif dedi ki...

peki madem bu arada anlayamadın demediğin için sağ ol:)

Enes Yalçın dedi ki...

Kibarlık olsun diye öyle demedim yav, hakkaten ben anlatamadım.